Nytt på kontoret!

Hej hopp!
Idag har jag och min kollega som jag delar rum med varit ute i inredningssvängen. Vårt kontor är byggt på 80-talet med 70-tals inredning dvs golv, tapet m.m. Vi har disskuterat en del senaste månaden om att få göra lite nytt på vårt rum typ hänga upp andra gardiner, (vi är dom enda som har gardiner efter att 2 killar som satt i rummet innan köpt tyg och sytt). Dock är dom ej så fina, inget illa menat ;)

Nu ska vi ju göra om lite på vårt rum tänkte vi. Vi önskade oss en fondvägg.. fick nej som svar men efter lite tid så fick vi ja! wiiie! Dock hade vi ingen aning om vilken färg.. typ gått igenom alla. Och vi ska ändå båda enas. Chefen sa neutralt och tänk nu på att de alltid blir mörkare än de ser ut på de lilla provet. Sen kom vi tillbaka och hade valt den här! HAHA :)
Men tänk er dassig vit/gul ihop med svagt svagt skitig rosa vägg och bara massa fult. Så vi ville liva upp!!! Och var bättre än på sitt kontor kan man ta ut svängarna?? :)



Vi ville egentligen ha liknande indigo blå som accent färg i resten av rummet eftersom de kommer bli jättetradigt i resten av rummet. För vi fick ju bara ha fonden på den lilla.. men men :) klagar ej.
Men vi hittade ju inget i den nyansen... så vi fick mixa de med typ cerise.. haha så nu är de VÄRSTA tjej rummet! De var de som alla ´skämtade om när vi sa att vi ville göra om. Du vet ja säg till chefen att ni vill ha rosa-flufffluff och nu har vi rosa! hehe aja..
Min kollega gic kdessutom helt loss på de här med färgerna så nu har vi tavelramar i både den blålila och cerisa färgen haha. Ja man kan ju säga att vi verkligen PIMPAT vårt rum nu!

När vi kom tillbaka från vårt "ärende" stack de in många nyfikna ögon kan jag säga ;)


Kommentarer
Postat av: Frida H

Jag fattar inget. Är bilden tagen från ditt jobb?

Vad blev det för färg? Indigo som krukorna eller inte? Du skriver lite osammanhängande ;)

2011-04-03 @ 21:27:00
URL: http://livingdeluxe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0