NU SKA JAG VÅGA FÄRG!

hmmm FRIDA.. nu gör du de svårt för mig:))
Jag gillar också de där med att sitta mittemot och kunna ha folk hemma på de sättet. Men tror iten de är ultimat för oss just nu här ändå. För de har bliivt att va nästan bara tittar tv i sovrummet (SJUKT DÅLIG FENG SHUI och bara allmänt dåligt också). Så vi vill ha tillbaka de där soff tv myset igen. Därav tror jag de blir bättre att rikta soffan mot tvn igen. Sen tänkte jag dock föra in en fåtölj eller fotpall eller båda beroende på plats å så för att ändå kunna sitta "runt" bordet med om man vill de. Färger är ej bestämda än men grå eller beige. Har försökt skissa upp en halvkass bild. Ska försöka göra nåt i 3d men startade sketshup och det tog för lång tid att sitta å pilla :) Så sen kanske.



MEN vet ni???
Jag ahde ju kunnat börja idag med allt men dels får man ju vänta på lönen och dels kan jag inte börja förrän vi båda har godkännt de för annars blir de bara att jag får byta ut eller blir han sjukt onöjd. Så nu ha rvi suttit och tittat hallar och vi hittade något som BÅDA GILLADE!!! ÄNTLIGEN! Från att ha hatat hallen sen jag flytta in har den potential att bli favorit rummet snart! wiiii!

Våra smaker är ju totally diffrent när de kommer till hem. Jag är ett fan av romantiskt/chabby chic tema och han vill ha murriga lila och bruna färger, allt i mörkt körsbär trä och fondväggar i alla dess färger och mönster.

Jag har dock börjat släppa på mitt nu för jag tycker det blir lite trist och man msåte verkligen avra strikt i vitt å grått för att få de där jätteshabby och hmm har tröttnat! Här är så färglöst och dött på väggarna så nu får de va nog med de. Jag tycker alltid de är så fitn hos andra med färger men har aldrig kännt mig modig eller tillräckligt duktig på att få ihop de hemma själv. De är ju faktiskt svårare att få de snyggt med olika färger än bara köra klassiskt vitt, de kan ju nsätan inte gå fel.

Men nu ska ni få se på vår nya hall tapet! HAHA! Den ska pryda väggen med ytterdörren, där vi även hänger kläder osv. För att liva upp. Jag ahr alltid gillat sådana här tapeter den jag såg dom och vi båda föll direkt för denna. Bestämde oss för bara nån timme sen så vi får se om de var ett helt spontant gillande eller om vi håller fast vid det :)

Vårt velande nu är om vi ska ha ljust ask golv eller mörkare brunt golv. Jag gillar ju ljusa möbler men han tror de blir för ljust med både möbler och golv och jag kan väl känna att han kanske har rätt? Eller? Men mörkt golv med ljusa möbler är ju fint men passar det lägenheten i sig? Mörka golv krymper ju ner lägenheten och mörkar ner den med. Blir den svårare att sälja då? hmm...
Vi tycker iaf att båda golven passar tapeten som tur är.

Bra är också att jag kopte post lådan i vitt. Var lite tveksam för jag ville ha in färg men nu jeflar kommer de färg ;P



Jag hoppas inte ni nu tycker jag är matrealist m.m men ni sov varit hemma hos mig VET att jag har STOR brist på tavlor på väggarna och isa har kvar sin plastmatskål sen hon var liten och den är halvt söndrig i kanterna och jaa.. jag gillar inte hallen ahr aldirg gjort! SÅ.... ni kan sluta tänka så nu!

Är det nånting vi itne tänker på nu??? Säg gärna till isf! :)


Kommentarer
Postat av: Frida H

Jaa!! Den där tapeten har jag sett för och jag älskar den!! Det fanns någon som tagit in den i sitt kök och draperat hyllor, skåp och allt för att få en illusion om ett större kök. Svårt att förklara men MY GOD så snyggt!



Och klart, vill ni ha det där soffmyset så är ju den planeringen du ritade perfekt. Jag glor inte så mycket på TV, kanske blir när man har en partner och Adam sitter ju i sin lilla fåtölj, på golvet ect ect (ska snart köpa en sackosäck till honom).

2011-01-24 @ 15:36:32
URL: http://livingdeluxe.blogg.se/
Postat av: C

Jaaa jättefin tapet! Våra kompisar har nästan en likadan i sin hall och det är supersnyggt!

2011-01-24 @ 21:18:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0