Otur i cyklar..

De e nåt jag har! Finns det någon på planeten som lyckas ha trasiga cyklar alltid? Jag har tillochmed en SPRILLANS ny ju! Från oktober och inte använd alls under vintern. Idag tyckte jag det var dags att ta fram den igen inför våren så jag tar cykeln till jobb. På vägen börjar lyset lysa rakt ner i marken ist för rakt fram. Jag ser att den är lös och försöker spänna den lite utan lycka. På vägen hem hinner jag cirka halvägs och det flyger delar och plingar i metallen runt omkring mig. En annan snubbe cyklade precis förbi och blev lite ställd för det kunde varit något ha ntappade lika gärna.

Jag tittar först på marken för jag fattar inte det är lampan med alla de små delarna. Sen hör jag på värsta engelskan "ITS YOUR LAAÄÄEEMP". Jepp engelskman eller nåt sånt. Jag suger ju på engelska nu men i "krissituationer" dyker den upp hyfsat ändå. puuuh. Kunde slänga fram lite meningar iaf. Tror jag sa thankyou och ill walk typ 10 ggr för han skulle laga cykeln, tyckte jag skulle hadla ny bult på ica, höra så jag hade nån som kunde laga den åt mig, fråga om jag ahde långt hem, ja super hjälpsam kan man ju minst sagt säga. De var ju inte ens hans fel. Nä de var inget raggningsförsök på långa håll för de som nu trodde de:)

Och jesus denna dagen eller ska jag säga veckan. Jag har typ cpcpcpcpcpcpcpcpcpc mkt att göra på jobb. Jobba över varje dag och de känns som jag inte hinner med... streeeesssss... =/ synd man inte får betalt övertid..

Nu ha rjag iaf köpt TVÅ böcker. Men de hinner jag ju itne läsa nu direkt. duscha sen decka sen back to work... iiih behöver helg!!!!!!

Var på entre idag också efter jubb. Jag å carro skulle finna någt skit att liva upp våra agrderober med... Fanns ju INGET. aja.. inga pengar slösade...(förutom böckerna)

Nä nu ska jag verkligen ta en lång varm dusch. Men först dags att ta bort alla kattsand xavi strött över golvet... mög.

Nu får patti komma hem tycker jag!

Kommentarer
Postat av: Frida H

Bad day :( Lyssna på någon uppeppande melodi nästa gång :)

2011-02-03 @ 19:36:40
URL: http://livingdeluxe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0