Crossfit is the sh*t

Trodde ALDRIG jag skulle stå frivilligt med en stång med tyngder och lyfta så jag fick blåsor i händerna men nu gör jag det och jag ser ändå fram emot nästa gång också!

För er som ej vet så är Crossfit de man ska träna!! BRUTALT BRA! Har aldrig haft så sjuk träningsvärk i hela mitt liv och på BRA ställen! Hela magen & ryggen, armarna osv.

Crossfit är ju inte bara som styrketräning för då hade jag inte tyckt de är kul.. I korthet så tränar man hela kroppen på alla områden som styrka, snabbhet, flexibilitet m.m m.m. Fanns 10 grejer iaf :)

Här är några pics från gårdagens träning:)

Carro & jag svingar loss på Kettlebellsen. Visst är vi grymma?? Sen att vi håller på att dö med vikter på 8 kg när man skulle ha 10 eller 16 e ju en annan sak:))



Jag checkar så C gör rätt och det gör hon såklart!


Sen var det min tur...  krök ryggen, in med skuldrorna, ut med axlarna, sänk ner,  spänn inte upp huvudet, hmm vad var det mer?? heheh Här hade jag litta problem minst sagt ;) Både C & S står på varsin sida å förökser hjälpa mig haha



En överskådningsbild mitt upp i tärningen. Jag sitter på golvet och gör sit-ups och här man ni se lite hur det ser ut när det är fullt ös i lokalen! :) Man skulle göra visst antal övningar visst antal ggr på tid.



Får ju inte glömma vårt AWESOME OTROLIGT BRA RESULTAT!!   ...but heeey.. vi e newbies :)


De lägger ibland upp dagens tränign på deras blogg/hemsida så jag tänkte inte visa varje gång vi tränar :)
Men nu vet ni iaf vad min nya träning är! Här kan ni se mer --->  Crossfit

Så här kommer vi se ut om vi fortsätter här! (Kommer upp först om man googlar crossfit så det MÅSTE ju stämma) ;) Sen kommer jag nog inte leva på tränignsdiet å träna all day everyday så typ dra bort ca hälften från dessa damer så är vi hemma!


Kommentarer
Postat av: J

wii detta va bästa inlägget nånsin :) gud så kul att se bilder därifrån och att ni är så taggade :)

2011-08-31 @ 10:25:44
Postat av: Tatte

Puuh! Ser jobbigt ut, men gör säkert nytta!

Roligt att ni finner detta njutbart!

Kram Tatte

2011-08-31 @ 13:08:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0