Spanska

Sitter nu här med pippi (xavi)och morgonmyser. De är ju viktigt att det blir rättvist mellan djuren ju ;)
Igår var spanskan! Det absolut roligaste just nu! Jag älskar den! Visserligen bara varit en gång men jag hoppas verkligen det fortsätter på samma spår. Vi gick tom över tiden med en kvart och hade ingen paos. SÅ kul var det att man inte ens tänkte på klockan på 2 timmar. Läraren är en sprudlande 25 åring från colombia (eller cuba), glömmer hela tiden) men från samma stad som shakira är från iaf, och som endast bott i sverige i 2 år. Hon är verkligen lättsam och gör inlärningen rolig. Hon är dessutom inte jättevass på svenska så de blir ju ett å annat skratt när hon ska föröska översätta de hon säger också. Folket där är också en skön blandning och det märks att alla är där för de vill lära sig för de är kul och inte för de är något man måste. Ja jag kan rekomendera alla till detta! Jag läser på medborgarskolan och det kostar ca 1000 kr för 10 ggr och då är de ca 2 timmar varje gång. Det tycker jag är helt okej pris!

 

 

Måste bara inflika en rolig sak Isa har börjat göra igen. När hon var kattunge var detta en rutin men sen märkte hon väl att ingen engagerade sig mer men nu har hon tagit upp vanan igen. Vad är då vanan? Jo när hon känner sig busig och vill leka hämtar hon någon av sina favve leksaker vilket just nu är en trasig mobilladdare där vi har fäst ett totteband på slutet. Då hämtar hon de drar det genom hela lägenheten (så man hör ju en stund innan att de är på g) sen kommer hon gåendes med den släpandes efter sig OCH piper samtidigt som hon har totten i munnen. Det sista är jag väldigt imponerad av att hon lyckas göra. Detta har utökat och inatt fick jag både sladden, två totteband och en trampmassage på magen när jag sov. hmmm. men jag kan omöjligt bli sur på henne hur många gånger hon än väcker mig. Hon är ju SÅ SÖT!
Nu gic kXavi å la sig sidan om och Fisa står å trampar på mig. just another ordinary morning..


Kommentarer
Postat av: Frida H

Hahah.. så sött av Isa. Nästan som en mänsklig bebis. Adam hämtar ju också saker och så piper han :)



Åh, vad kul att spanskan var roligt! Och klart det blir en bättre nivå när folk betalar för att gå där! Ingen ligger på latsidan. Bra pris också, kanske lite att ta i ändå. 500kr hade kanske varit bättre. Skolning ska ju inte bara passa de med pengar.



Kram

2010-09-22 @ 12:48:35
URL: http://livingdeluxe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0