Katastrofal shopping..

Jag vet inte vad det är med mig och min "shopping". Antingen har jag inte ett korvöre vilket resulterar i absolut ingen shopping alls som det varit läääänge nu. Eller så gör jag ett tappert försök.. eller TVÅ och det verkar iten blivit bättre.

Skorna.
Jag liksom alla andra behöver ett par höstskor. Vart börjar man titta när man är så fattig att ma nfår börja sälja sina egna gamla kläder? Jo tradera såklart. Där hittade jag ett par boots jag verkligen verkligen tyckte om. Letat genom hela stan men de närmsta som påminner om sådana jag vill ha kostar 1500.. såååee.. Jag budade såklart hem dom snabbt som attan. 3 veckor tog det för dom att anlända och jag räknade dagarna! Tror du jag fick rätt storlek? EEEH NÄÄ. Dom e cp små! Det gör ont i fötterna när jag går anars hade jag tagit dom endå. Det betyder att dom måste skickas tillbaka och invänting på ett par nya.. aaaaaaaah Kommer inte va höst längre innan jag har ett par höstskor! suck!

Kläder.
Kläder behövs också fyllas på. Jag har tömt 2 tredjedelar av min garderob och kan(och ska) definitvit göra mig av med mer. Det är riktigt gamla grejer jag har kvar. Sen jag gick i gymnasiet för fasen! Men hade jag slängt de nu hade jag inte haft mer än ett fåtal tröjor kvar. Kan nämna att de senaste byxorna jag köpte var inte förra MEN förra igen jul-rean. Det är också dom enda jeansen jag använder förutom ett par slitna svarta billiga från hm som inte är svarta längre och som är kass kvalitet och har ett pyttelitet hål på benet efter att isa trampar på mig. Ja.. dom tål inte så mkt. Mina leggings är dessutom inte heller svarta utan mer mega urtvättat. *fult*
Så jag tycker faktiskt man kan få unna sig lite höstkläder.

Idag har jag nästintill luskollat alla butiker i malmö och kommit hem med en hel del. Eller iaf 2 byxor + 2 tröjor (vad hade jag gjort utan ZARA) och lite nya strumpor. Jag vet inte hur det gick till men i vintras hade jag strumpor, sen blev det sommar och jag var barfota.. sen blev det vinter igen och nu är det hål i varneda par. Inga namn nämda.

Skitnöjd med lite nytt åker jag hem och tittar igenom köpen igen. Och sån som jag är dubbelprovar jag det än en gång hemma. Vad inser jag? En skjorta är alldeles förstor den andra blusen är trasig eller en knapp föll av när jag typ petade på den hemma och ett par byxor är lite för stora (det visste jag i butiken men fanns bara en storlek kvar). Men ändå.. suuuck. Störigast är väl knappen som föll av. Det var det dyraste plagget också!

Ni får se en smygtitt men ni kommer itne fatta ett kopek ändå :P



en sak till! Fattar ej hur det gick till men fick 3+ i betyg på mitt senaste paper. Jag skulle nog inte ens satt godkänt på den!! Skulle de inte varit för att det klart och tydligt stod i texten att man får inte högre än 3 om man inte hittar egna refernser skulle jag fått 4a. CP! Den suger! och jag säger inte bara det. Jag kan skriva bättre änså om jag skulle varit motiverad av ämnet vi skrev om. Om jag ska vara självkritisk tycker jag inte där finns en tydlig frågeställning, ingen direkt tydlig röd tråd ja.. you name it. Men jaja. Jaa jag vet vad ni tänker. Men då kan du ju gå kvar då kommer du fixa det. Men NEJ. Jag vill inte lämna in något jag är halvnöjd med egentlgien. Det känns inte bra nånstans och jag har heller inget intresse av att sitta å leta upp andra referenser ändå. Så det är fortfarande rätt beslut.

Pratade med en ekonom igår på after worken. Han sa det tog honom över ett halvår att få ett jobb. Han var dessutom på ett antal intervjuer. Och han hade ändå en asbra meritlista. Men sen när han fick jobb så hände allt på en vecka. Så när det händer händer det. Får bara kämpa på tills dess.

Kommentarer
Postat av: S

Då är vi tillsammans ute i jobbdjungeln i höst/vinter för jag letar också nytt :)

2010-09-26 @ 13:41:37
URL: http://keepingup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0