It's done

Äntligen är ett beslut taget!  

..tror jag...

Jo de är det! tror det var Sofias kommentar som fick mig mest att bestämma mig. Eller som fick mig att lugna mig några kilo och fatta att man lever nu och måste inte göra allt som "låter bra". Utbildningen är inget för mig så är det bara.

Nu återstår att ge alla i klassen det roliga beskedet. De som åker bil med mig lär ju inte bli så glada hehe. Jag gick i skolan igår iaf för vi skulle på "stadsvandring" och studiebesök och jag var i en grupp med 2 andra. Det kändes verkligen inte shysst att lämna dom två själva och de kändes ändå lite inressant också. Så jag hängde på.

Stadsvandringen bestod av en rundvandring i HELA Rosengård. Jiiiises vad stort de är jag hade så sjukt ont i benen igår när jag kom hem! Det var iaf inte alls som man föreställt sig. Förutom att husen är fula höghus var dom fräscha, massor med fina grönområden överallt, jättefina lekplatser överallt osv. Man insåg att man hade rätt mkt fördomar ja. Deras centrum var dock fult och jag skulle aldrig gått där själv på kvällen.

Efter besöket i rosengård begav vi oss hem till den ena av oss som bor mitt i stan för lite lunch. Helt nybyggda lägenheter (eller ja 4 år gamla) men sviiiinfrasha. 52 m2 precis som min men HELT annorlunda planerad. Skulle jag kunnat hade jag slått ihop den med min så hade det varit helt perfekt! Hon hade walkincloset och en AS stor toa med tvätt osv. Såklart mindre v-rum och sovrum.

Studiebesöket var på MKBs studenthem "Rönnen" om någon känner till? Jag har bara hört om det aldrig varit där. Det är ett gammalt sjukhus som är omgjort till studentlägenheter. Väldigt små såklart men väldigt många! Jag tyckte det var rikgit najs faktiskt och hade lätt kunnat tänka mig bo där om jag var helt ny student i malmö för första gången. Där bor ca 500 personer och ingången är ju som ett sjukhus lobby (trevligare dock nu) med massa hissar. Det var lite dovare ljus och musik så man fick lite student känsla när man kom in. Folk kom in med sina cyklar och åkte hiss upp till sin våning för tydligen fanns de typ 4 vanliga hissar och 4 "cykel-hissar". Det senare är hissar som förut användes att flytta sängliggande patienter. Jag tycker de är ganska roligt hur allt fått nya lämpliga funktioner. På varje våning fanns då såklart ett eget cykelförråd. Varje fredag öppnade dom även upp en vägg typ längst ner i lobbyn som blev en lounge. Där kom alla som ville ner och förfestade. Hur mysigt är inte de? Skit härlig gemenskap. Sån trappuppgång hade jag gärna haft ;)

Nu är det ännu mer jobbsökande. Konstigt hur man hela tiden hittar nya ställen att titta jobb och registrera sig men det är väl bra antar jag.

Idag blir det storstäd för hemmet har halkat efter lite på sistone och ikväll blir det AW med Carro & Sebastian.

Ska bara säga en sak till. Igår lagade jag världens godaste rätt om man är sugen på riktig husman och är jättehungrig. Blev så inspirerad av Frida som kämpar ihop helt hemlagade rätter så kände att nu är de bane mig på tiden att jag börjar laga lite "vettig" mat också. Så jag lagade hemmalagade köttbullar och potatismos med rivna morötter i. Till de en bönsallad ala tatte med rödlök och olja&vinäger. Och såklart gräddsås och lingonsylt. mmmmm så gott de blev!

Ber för Natta&Peter att det ska ta slut snart!! Jag finner inte ord för vad dom går igenom och jag hoppas innerligt att de aldrig mer i sina liv kommer ha nåt dåligt. Det räcker faktiskt med det nu. Värsta är att man känner sig så hjälplös.. finns inget man kan göra. Jag vill alltid lösa allting för alla men det går lixom inte nu. Önskar det fanns något man kunde göra. Jag är imponerad över Natta som lyckas samla kraft och mod för att finnas där. Jag skulle vilja påstå att även hon är en "själens krigare" efter allt jag bevittnat henne gå igenom. Kramar mina tummar allt vad jag kan att den 27e ska vara en BRA dag.


Kommentarer
Postat av: Frida H

Jag håller också tummarna för de två!

Usch, pi och fy för den där jäkla cancern!!!!



Kram

2010-09-24 @ 16:57:07
URL: http://livingdeluxe.blogg.se/
Postat av: N

tack för de fina orden!!!...sitter här mitt i natten och är skitnervös...några timmar till sen vet jag om jag ska vara glad eller få magsår.

2010-09-27 @ 01:49:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0