En fråga



Ja detta kan säkert låta jätte konstigit att jag frågar MEN vi är lite oense här hemma. Kan frukt vara onyttigt? Jag förstår ju att det kan anses som det om man nu BARA skulle leva på frukt. Men annars? Att det ska vara så mkt fruktsocker, och att fruktsocker fortfarande är socker? Jag vill ju gärna tro att det är nyttigt iaf men har inget som direkt stärker det förutom vissa vitaminer då. Enligt min nisse så ska "röda" frukter vara bra, säkert andra också som han inte vet men äpplen och päron är "onödiga" frukter. :) VAD SÄGER NI?? (Det är förresten min fruktsallad från idag ovan plus en mango som ej kom med i bild)


Kommentarer
Postat av: Pappa

Jag tror inte du behöver vara orolig. Frukt är nyttigt men innehåller förvisso (frukt-)socker. För mycket socker är inte bra men en fruktsallad om dagen är nog inget att oroa sig för. Bättre än socker från läsk eller godis. Ät gärna närodlat.

/Pappa

2010-10-21 @ 18:25:08
Postat av: Frida H

Enligt LCHF får man inte äta någon frukt alls då man inte ska få i sig fruktos. Inget socker är OK enligt det. Det är väl lite att socker vill har mer socker, som det så är frukt eller godis.

Men allt är ju onyttigt i stora mängder, som du skriver.



Sv: Vad jag menade med att jag inte fick vara med var dina mysiga strandbilder med dina föräldrar, det var mest på skämt :P

Vad jag menade med Adam var att du endast får ta bilder på honom, också på skämt, som dina nya försökskaniner :P :P

DU ÄR ETT LITET NÖT! Men söt ändåååå!



Kram

2010-10-21 @ 21:24:05
URL: http://livingdeluxe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0