Min första julklapp & lussebullar

I helgen köpte jag som sagt min första julklapp. Den som brukar vara svårast men eftersom jag la all min kraft på denna iår är jag ju ljusår back med alla andra!! Jag håller fortfarande på att klura... får bli till helgen man gör de sista (hoppas jag)!! För annars blir de jävligt tajt.

Just nu sitter jag hemma i sängen jag trodde ju verkligen jag skulle iväg å träna nu. Jag är egentlgien laddad men bara tanken på att sticka ut i detta vädret är de som får mig att avböja. Mina fingrar höll på att förfrysa bara när jag var ute med hunden!! Jag hoppas jag tar tag i mig själv efter detta inlägget dock.

Jobb går framåt, för de som undrar:) Jag fick mitt diplom idag på 3-dagars kursen jag läste i lund, känns alltid bra att ha med sig i sitt CV. Och nu är jag dessutom med i en liten projektgrupp på 5 man där en ny byggnad (snarare 3) ska upp. Jag har fått en hel delbyggnad att ha hand om och allt ritas i revit. KUL!

My.. skicka gärna nån bild som jag kan använda.

Första julklappen! till....... återstår att se!



Bullbak!!


Snäckor  med vanilj! Första gången jag gör sånna här.


Och några vanliga såklart


I ugnen och där var visst jag också.. Ser ut som en mupp också


Medans bullarna är i ugnen.. haha jaa vi ser faktiskt så här slappa ut alltid när vi är hemma:))


och isa är sur för fönstret råkat puttats igen lite så hon inte kommer in, lägg till lite ljud också


FULL POTT på dessa!! fyy fav goda!!


muuuummmms


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är så gott med lussebullar. :P Tycker du att det är okej att man även bakar det efter lucia?

2010-12-15 @ 21:18:28
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: Frida H

HAhaha.. men duu!

Jag hade ju ett vanlig kolarecept och kokte ju! Det "skar" sig då jag rörde för mycket så när jag testade att hälla upp blev kolan bubblig. Då läste jag på nätet att man kan "nollställa" det med att ha i ättika, men eftersom ättika smakar SKIIIT så ska man ha i 2 msk honung för att söta till det igen (sirap, socker blir nästans om honing men honungen är ju redan rinnig och man behöver inte koka upp det igen). Men jag fick för mkt ättika i :( Innan ättikan var dem perfekta!!

2010-12-16 @ 13:09:16
URL: http://livingdeluxe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0