Tabben



Igår var uppropet, introduktion till master utbildningen och första föreläsningen.
Klassen verkar väl ok so far.. men GUD vilka snillen de verkar vara. Eller kasnke inte snillen men verkligen sånna som måste få något sagt så fort en fråga kommer upp. Folk som älskar att disskutera helt enkelt.. är jag sån? Svar negativt.. =/ Kursen går ju ut på att skriva ett "paper" som ska in en gång i veckan å sen ska vi alla diskkutera vad vi skrivit. Hur ska nu detta gå undrar jag? Jag kommer dessutom att läsa 2 kurser parallellt och den andra har upprop på torsdag, där ska vi OCKSÅ ha samma upplägg tdligen. Så de verkar bvli 2 uppsatser i veckan med två seminarutim. Jeeesus.

Jag kände iaf bara igen ett ansikte och det är en av de flummiga från parallellklassen har jag för mig. Långt slitet blont hår säckiga kläder som kör sin egen grej.. En sån man aldrig pratat med helt enkelt. Behöver absolut inte vara otrevlig för de men kände inte för att börja bonda direkt nu om vi ej snackat på 3 år heller.

Det bästa var helt klart en i klassen som är DANSK! Hon är värst av dom alla ska fråga och kommentera ALLT HELA TIDEN!!! Och de är sån danska som man omöjligt förstår om man heter Veronica! Jag ansträngde mig för att lyssna.. jag testade att inte anstränga mig alls... men nej.. jag KAN INTE förstå! Så de blev lite jobbigt att hänga med ibland när man inte kunde förstå vad frågan varit genom svaret. Inte så man räcker upp å säger asså jag förstår iten vad du säger. Skulle inte förvåna mig ett dugg om jag hamnar i hennes grupp sen när vi ska disskutera.. men då får jag ju säga till. 

Klart första dagen måste bestå av en riktig nötig tabbe också! Den stod jag för. Vi hade paus å jag tänkte köpa kaffe på resaurangen brevid. Går dit och där är stängt. Så jag går tillbaka å pratar lite med p under tiden. Där är en stor glasdörr in till själva byggnaden sen är där en korridor med klassrumm på sidorna. Jag ser hur de är helt tomt å läraren svänger in i en av klassrummen så jag skyndar mgi att öppna dörren. DEN ÄR LÅST! Jag kom inte in! Då var det en timme kvar innan vi slutade. Så jag bröjar banka på dörren men inget händer. Där fanns sånna glas fönster å dörrar på sidorna som vanligtvis är stängda men jag tänkte att jag msåte ju komma in så jag får väl banka på fönstret till kalssrummet (PINSAMT). Så jag springer runt huset, såklart på fel håll eftersom mittlokalsinne suger, så jag vänder springer runt andra sidan å nu e jag sen! Som tur var var där en dörr öppen in till grannsalen och jag kutar in. Dom satt snällt å hade lektion men jag lirkar mig genoim deras bänskar genom salen å ut genom dörren och in i min egen sal där också alla sitter å lyssnar på läraren som skriver på tavlan.. gaaah. TUR jag slapp knacka på rutan iaf! 

Nu ska jag läsa alla hundra tusen artikklar vi har fått på engelska =/ detta blir verkligen en utmaning för mig..

Kan ännu inte känna om denna utbildningen är the shit eller ej... De vi läser nu är väl intressant men upplägget sådär. Nästa termin är jag mer sugen på då vi ska göra en förstudie till ett projekt (dvs planera för ett projekt men inte i verkligenheten driva de) och kursen heter "Projekt- och processledning i hållbar stadsutveckling". Det är faktiskt det vi kommer jobba som när vi gått ut den här utbildningen. Alltså som projektledare eller processledare så de ser jag fram emot.


Kommentarer
Postat av: S

Hhahahaha.. jag dör! Både med kaffe-pausen och dansken! hahah....



Säkert ingen annan som fatta vad hon sa heller :D Och alla vill säkert verka flitiga och räcka upp handen första dan :)

2010-08-31 @ 18:24:40
URL: http://keepingup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0